Rimini 2019 – zakończenie praktyk

Ostatniego dnia praktyk w siedzibie Sistema Turismo odbyło się spotkanie podsumowujące nasze miesięczne zmagania. Z dumą odebraliśmy certyfikaty. Serdecznie dziękujemy wszystkim zaangażowanym za możliwość rozwijania naszych umiejętności informatycznych w tak pięknym miejscu, jakim jest Rimini.

Rimini 2019 – Wenecja i Mirabilandia

W weekend, szóstego i siódmego kwietnia nie zabrakło nam wrażeń. W sobotę, razem z pracownikami Sistema Turismo i innymi grupami z Polski odwiedziliśmy Wenecję. Wycieczkę rozpoczęliśmy od rejsu statkiem w kierunku Placu Świętego Marka. Następnie godzinę wolnego czasu poświęciliśmy na przejście przez wąskie uliczki miasta do mostu Rialto, wybudowanego w XVI wieku. Kolejną godzinę spędziliśmy na spacerze z przewodnikiem, na którym przyjrzeliśmy się m.in. Pałacowi Dożów, Bazylice Świętego Marka, wieży zegarowej oraz teatrowi. Po spacerze z przewodnikiem mogliśmy poświęcić swój czas zakupowi pamiątek lub posiłkowi w jednej z wielu weneckich restauracji. Następnego dnia, w niedzielę, ruszyliśmy do Ravenny, gdzie znajduje się największy park rozrywki we Włoszech – Mirabilandia. Pogoda nam dopisała, co pozwoliło nam na wejście na wiele kolejek wodnych, ale i tych zwykłych, bardziej lub mniej ekstremalnych. Niektórzy z nas wielokrotnie przejechali się na kolejkach o prędkości przewyższającej 100 km/h, inni woleli te spokojniejsze, jednak każdy z nas bawił się świetnie.

Rimini 2019 – San Giuliano

Widzieliśmy już San Marino, Ankonę i Gradarę, ale z chęcią poznajemy także naszą najbliższą okolicę. Trzeciego kwietnia obejrzeliśmy San Giuliano – dawniej wioskę rybacką, a dzisiaj dzielnicę Rimini, pełną malowniczych domków w pastelowych kolorach. Na tych właśnie domkach znajduje się wiele obrazów, ozdób, a w ich oknach porcelanowych i szklanych figurek oraz kwiatów.

Wieczorem udaliśmy się na spacer w kierunku portu. Towarzyszył nam szum fal, gwiazdy oraz oddalone światło miasta.

Rimini 2019 – wycieczka do Gradary

30 marca wybraliśmy się do regionu Marche, a dokładniej – do Gradary, znajdującej się 25 kilometrów od Rimini. W tym niewielkim miasteczku, liczącym około 5000 mieszkańców znajduje się średniowieczna twierdza, należąca kiedyś do rodu Malatesta. To pośród jej murów miała miejsce tragiczna historia Franceski i Paolo, dwojga kochanków, których losy opisał Dante w ,,Boskiej komedii”. Ta wycieczka pozwoliła nam poczuć romantyczną atmosferę Włoch.

Rimini 2019 – Ognisko Św. Józefa

24 marca na plaży w Rimini odbył się obrzęd palenia wielkiego ognia – Ognisko Św. Józefa. Włosi świętują w ten sposób Dzień Ojca (obchodzony tu 19 marca) oraz nadejście wiosny. Nasza grupa miała okazję uczestniczyć w tym niezwykłym spektaklu.

Rimini 2019 – wycieczka do Ancony

24 marca odwiedziliśmy nadmorską Ankonę – stolicę regionu Marche. Zobaczyliśmy wiele, począwszy od portu i pięknego Adriatyku, na zabytkach skończywszy. Jest ich w Ankonie wiele – romańsko-bizantyńska katedra, teatr, Palazzo del Comune naprzeciwko dorównującego mu urodą budynku poczty i wiele pięknych, wiekowych kościołów. Cały krajobraz pięknie dopełniały odnowione kamienice.

Rimini 2019 – plażowanie

Sobotni (23.03) poranek spędziliśmy na grze w siatkówkę oraz na plażowaniu. Najodważniejsi spośród poszukujących orzeźwienia wskoczyli nawet do basenu lub sprawdzali temperaturę wody w morzu. Po tych wrażeniach pozostało nam jedynie dobrze odpocząć przed nadchodzącym wyjazdem do San Marino.

Rimini 2019 – praktyki zawodowe

Minął nasz pierwszy tydzień na praktykach w pięknym Rimini. W tym czasie zapoznaliśmy się z naszą mentorką, która przedstawiła nam zasady i tryb pracy oraz zaczęliśmy tworzyć nasze strony – sklepy internetowe połączone z bazą danych. Niektórzy z nas potrafią już wiele w tej dziedzinie, inni dopiero się uczą, lecz każdemu praca idzie sprawnie. Poznaliśmy miasto, w którym pracujemy i miejsca, które nas otaczają, które mijamy codziennie w drodze do pracy. Mamy dużo zapału do pracy i z radością będziemy z niego korzystać, rozwijając nasze zdolności.

Rimini 2019 – nasze pierwsze chwile

17 marca w godzinach porannych dojechaliśmy do Rimini – cali i zdrowi! Już pierwszy dzień naszego pobytu został wykorzystany na zwiedzaniu miasta. Zobaczyliśmy morze, część dzielnicy, w której znajduje się nasz hotel – hotel Bengasi – oraz centrum. Odpoczęliśmy, aby nabrać sił na kolejne dni pełne wrażeń.

Następnego dnia udaliśmy się do siedziby Sistema Turismo i poznaliśmy naszych mentorów, po czym znów zwiedziliśmy centrum miasta – tym razem z przewodnikiem. Usłyszeliśmy trochę o jego historii i zobaczyliśmy wiele pięknych budowli. Później odbyła się także nasza pierwsza lekcja włoskiego, a wieczorem Welcome Meeting – obiad w klimatycznej restauracji Bounty, której motywem jest statek piracki.